The Purple Pinup Guru Platform

When purple things are pulsating on your mind, I'm the one whose clock you want to clean. Aiding is Sparky, the Astral Plane Zen Pup Dog from his mountain stronghold on the Northernmost Island of the Happy Ninja Island chain, this blog will also act as a journal to my wacky antics at an entertainment company and the progress of my self published comic book, The Deposit Man which only appears when I damn well feel like it. Real Soon Now.

Tuesday, April 04, 2006

Sparky: Schooling the Guru about links -

Kids - your guru only uses Peyote for approved religious rituals; And, unless you're a member of his odd tribal group - it'd be illegal for you to try or possess.
“... From earliest recorded time, peyote has been used by indigenous peoples, such as the Huichol peoples of northern Mexico and the Navajo in the southwestern United States as a part of traditional religious rites. In the late 1800s the tradition began to spread northward as part of a revival of native spirituality under the auspices of what came to be known as the Native American Church, whose members refer to peyote as "the medicine", and use it to combat alcoholism and other social ills. The Native American Church is one among several religious organizations that use peyote as part of their religious practice. ...”
The image “” cannot be displayed, because it contains errors.
Shaman Mentor to Cary performing a Blessing
The image “” cannot be displayed, because it contains errors.
The Button from a Mescal Cactus

Sparky would rather hand with a faux-Aldous Huxley crowd and deal with chocolate mescaline. But these days it is rather too retro-Project MKULTRA for anyone serious.

V for Vendetta vs. V for Vendetta (film)

Needless to say Alan Moore isn't happy with DC Comics or at all -

Disputes with DC Comics

As noted above, Moore had a long-standing dispute with DC Comics, and he was unhappy that his deal with Wildstorm unexpectedly placed him in the DC "family." Wildstorm attempted to placate him by forming an editorial "firewall" to insulate Moore from DC's corporate offices. However, various incidents continued to irritate Moore. League of Extraordinary Gentlemen #5 contained an authentic vintage advertisement for a "Marvel"-brand douche, which caused DC executive Paul Levitz to order the entire print run destroyed and reprinted without the advertisement. ...

Reactions to film adaptations

Film adaptations of Moore's work also proved controversial. With From Hell and The League of Extraordinary Gentlemen, Moore was content to allow the filmmakers to do whatever they wished and removed himself from the process entirely. "As long as I could distance myself by not seeing them," he said, he could profit from the films while leaving the original comics untouched, "assured no one would confuse the two. This was probably naïve on my part."[3]

Trouble arose when producer Martin Poll and screenwriter Larry Cohen filed a lawsuit against 20th Century Fox, alleging that the film The League of Extraordinary Gentlemen plagiarized their script entitled Cast of Characters. Although the two scripts bear many similarities, most of them are elements that were added for the film and do not originate in Moore's comics. According to Moore, "they seemed to believe that the head of 20th Century Fox called me up and persuaded me to steal this screenplay, turning it into a comic book which they could then adapt back into a movie, to camouflage petty larceny." Moore testified in court hearings, a process so painful that he surmised he would have been better treated had he "molested and murdered a busload of retarded children after giving them heroin." Fox's settlement of the case insulted Moore, who interpreted it as an admission of guilt.

Moore's reaction was to divorce himself from the film world: he would refuse to allow film adaptations of anything to which he owned full copyright. In cases where others owned the rights, he would withdraw his name from the credits and refuse to accept payment, instead requesting that the money go to his collaborators (i.e. the artists). This was the arrangement used for the film Constantine.

The last straw came when producer Joel Silver misquoted Moore at a press conference for the upcoming V for Vendetta, produced by Warner Brothers (which also owns DC Comics). Silver stated that producer Larry Wachowski had talked with Moore, and that "he [Moore] was very excited about what Larry had to say."[4] Moore, who claims that he told Wachowski "I didn't want anything to do with films... I wasn't interested in Hollywood," demanded that DC and Warner Brothers issue a retraction and apology for Silver's "blatant lies." No retraction or apology appeared, and in response Moore announced his departure from Wildstorm/DC/Warner Bros. The League of Extraordinary Gentlemen: Dark Dossier, a hardcover graphic novel, will be his last work for the publisher. Future installments of LoEG will be published by Top Shelf Productions and Knockabout Comics. Moore has also stated that he wishes his name to be "Alan Smitheed" from comic work that he does not own.[5]

... Alan Moore, however, distanced himself from the film, as he has with every screen adaptation of his works to date. "All I'm asking them for," he reasons, "is the same kind of deal that they had no problem extending to Siegel and Shuster. I want them to say, 'We're not going to give you any money for your work, you're not going to get any credit for it, and we're not going to put your name on it.' I don't see the problem."[6] The film, however, has also distanced itself from the original message by changing "V" into a debatable freedom fighter instead of an anarchist. An interview with producer Joel Silver[7] suggests that the change may not have been conscious; he identifies the V of the graphic novel as a clear-cut "superhero ... a masked avenger who pretty much saves the world," a simplification that goes against Moore's own statements about V's role in the story. ...

Fox Broadcasting Company

Type Broadcast television network
Country United States
Availability National; also distributed in Canada, Mexico and certain other North American countries.
Founder Rupert Murdoch
Owner News Corporation
Key people Rupert Murdoch, President
Launch date October 9, 1986

The Fox Broadcasting Company, usually referred to as just Fox (the company itself prefers the capitalized version FOX), but rarely as "FBC", is a television network in the United States. It is owned by Fox Entertainment Group, part of Rupert Murdoch's News Corporation. Fox has produced various shows since its launch on October 9, 1986. Fox is credited with launching the careers of such Hollywood stars as Jim Carrey (through the popular show In Living Color [1990–1994], which was also a discovery point for future Academy Award winner Jamie Foxx and actors Shawn Wayans, Damon Wayans, and Marlon Wayans), Ben Stiller (through The Ben Stiller Show), Johnny Depp (through 21 Jump Street [1987–1990]), and Ashton Kutcher (through That '70s Show [1998–2006]).

FOX also has two international channels in Spanish, one broadcasting in Spain through satellite and cable platforms, and another broadcasting in South America. Both channels have different programs, with the Spanish Fox centering on the series from the American channel, like House and 24.



The groundwork for the launch of the Fox network began in March 1985 with News Corporation's $250 million purchase of 50% of TCF Holdings, the parent company of the 20th Century Fox movie studio. Six months later, in September, Murdoch agreed to pay $325 million to acquire the rest of the studio.

In May 1985, News Corp agreed to pay $1.55 billion to acquire television stations in six major U.S. media markets from John Kluge's company, Metromedia--KTTV in Los Angeles, WFLD in Chicago, KRLD in Dallas (which was renamed KDAF), KRIV in Houston, WNEW in New York (which was renamed WNYW) and WTTG in Washington, D.C. These first six stations, broadcasting to 22 percent of the nation's households, became known as the Fox Television Stations Group. Except for KDAF (which left in 1995 to join The WB), all of these stations are still part of Fox today. Since Metromedia grew out of the failed DuMont Television Network, some have suggested that Fox is a revival of DuMont.[1] Indeed, WNYW (then known as WABD) and WTTG were the key stations in the DuMont network.

In October 1985, Murdoch announced his intentions to form an independent television system which would compete with the three major U.S. television networks (ABC, CBS, and NBC). He planned to use the combination of the Fox studios and the former Metromedia stations both to produce programming and distribute it. Organizational plans for the network were held off until the Metromedia acquisitions cleared regulatory hurdles in March 1986. In January 1986, Murdoch said of his planned network, "We at Fox at the moment are deeply involved in working to put shape and form on original programs. These will be shows with no outer limits. The only rules that we will enforce on these programs is they must have taste, they must be engaging, they must be entertaining and they must be original."

On May 6, 1986, Murdoch along with newly-hired Fox CEO and chairman Barry Diller and comedian Joan Rivers announced plans for "FBC" or the "Fox Broadcasting Company," with WNYW in New York as the flagship station, to be launched with a daily late-night talk show program, The Late Show Starring Joan Rivers. When Fox was launched on October 9, 1986, it was broadcast to 96 stations reaching more than 80 percent of the nation's households. Fox had lined up 90 former independent stations as affiliates in addition to its original six seed stations. By contrast, ABC, CBS and NBC each had between 210 and 215 affiliates reaching more than 97 percent of the nation's households. Despite broadcasting only one show, the network was busy producing new programs with plans to gradually add primetime programming one night at a time.


From the beginning, Fox established itself as a somewhat edgy, irreverent, youth-oriented network compared to its rivals. Its first primetime shows, which debuted on Sunday nights beginning April 5, 1987, were a comedy about a dysfunctional family (Married... with Children) and a variety show (The Tracey Ullman Show). The former would become a strong hit, airing for 11 seasons, while the latter would spawn the longest-running sitcom and animated series in American television history, The Simpsons, which was spun off in 1989 and as of 2006 is still in production. Another early success was 21 Jump Street (1987–1991), an hour long police drama.

The next two years saw the introduction of America's Most Wanted (1988), profiling true crimes in hopes of capturing the criminals, and COPS (1989), a reality show documenting the day-to-day activities of police officers. The two shows are among the network's longest running and are credited with bringing reality television to the mainstream. In August 1988, America's Most Wanted was Fox's first show to break into the top 50 shows of the week according to the Nielsen ratings.

Fox debuted its Saturday night programming over four weeks beginning July 11, 1987, with several shows now long forgotten. Those shows were Mr. President, Women in Prison, The New Adventures of Beans Baxter and Second Chance. Fox would expand to seven nights a week of programming by 1993.

Fox survived where DuMont and other previous attempts to start a fourth network failed in part because it programmed just under the number of hours to be legally considered a network by the FCC. This allowed Fox to make money in ways forbidden to the established networks. Also, Murdoch was more than willing to open his wallet to get the things he wanted.


Despite a few successful shows, the network did not have a significant market share until the mid 1990s when News Corp. bought more TV station groups-the first was New World Communications, who had signed an affiliation deal with Fox in 1994 (see below). Then in 2000, Fox bought from Chris-Craft Industries their TV stations, which were owned by subsidiaries BHC Communications and United Television. This made Fox one of the largest owners of television stations in the United States.

Though Fox was growing rapidly as a network, and had established itself as a presence, it was still not considered a major competitor to the "big three" broadcast networks (ABC, CBS, and NBC). Fox management, having seen the critical role that sports programming (soccer programming in particular) had played in the growth of satellite service BSkyB, believed that sports, and specifically professional football, would be the engine that would make Fox a major network the quickest.

To this end, Fox bid aggressively for football from the start. In 1987, after ABC initially hedged on renewing its contract to carry Monday Night Football, Fox offered the NFL to pick up the contract for the same amount ABC had been paying, about $13 million per game at the time. However, the NFL, in part because Fox had not established itself as a major network, chose to renew their contract with ABC.

Six years later, when the football contract was up for renewal again, Fox made what at the time was a bold and aggressive move to acquire the rights. Knowing that they would likely need to bid considerably more than the incumbent networks to acquire a piece of the package, Fox bid $1.58 billion for 4 years of rights to the NFC, considered the more desirable conference due to its presence in most of the largest U.S. markets, such as New York, Chicago and Philadelphia. To the surprise and shock of many, the NFL selected the Fox bid, in the process stripping CBS of football for the first time since 1952.

Fox's acquisition of football was a watershed event not only for the network but for the NFL as well. Not only was it the event that placed Fox on a par with the "big three" broadcast networks (ABC, CBS, and NBC) but it also ushered in an era of growth for the NFL which continues on largely to this day. More importantly, Fox's acquisition of the NFL rights also quickly led toward Fox reaching a deal with New World Communications to change the affiliation of 10 of their stations to Fox. Prior to this agreement 8 of these stations had been CBS affiliates, including WAGA, WTVT, WJBK, WITI, KSAZ, KDFW-all located in NFC markets (Atlanta, Tampa Bay, Detroit, Milwaukee [through the Packers, who have a statewide presence], Phoenix, Dallas) as well as WJW in Cleveland and KTBC in Austin, Texas (2 stations in Missouri, NBC affiliate WDAF in Kansas City, and ABC affiliate KTVI in St. Louis also went to Fox).

The rights gave Fox many new viewers (and affiliates) and a platform for advertising its other shows. With a sports division now established with the arrival of the NFL, Fox would later acquire over-air broadcast rights to the National Hockey League (in 1995), Major League Baseball (in 1996), and NASCAR auto races (beginning with the 2001 season). With the exception of the NHL, they still have the broadcast rights to all of those sports today.

The early 1990s saw the launch of several soap-opera/dramas aimed at younger audiences that became quick hits: Beverly Hills 90210 (1990–2000), Melrose Place (1992–99), and Party of Five (1994–2000). September 1993 saw the heavy promotion and debut of a short-lived Western with science fiction elements, The Adventures of Brisco County, Jr. (1993-94). However, it was the Friday night show that debuted immediately following it, The X-Files (1993–2002), which would find long-lasting success. Several comedies ran during this period as well, including In Living Color (1990–94), The Ben Stiller Show (1992–93), and MADtv (1995–). Though Ben Stiller's show would not be a ratings success, it was nonetheless a critical success that enhanced the network's reputation. Notable shows which debuted in the late 1990s include the quirky dramedy Ally McBeal (1997–2002) and the sitcom That '70s Show (1998–2006).

Building around its flagship The Simpsons (1989–)., Fox has been relatively successful with animated shows including Futurama (1999–2003) (as of 2006, Matt Groening is in negotiations with Fox to bring the show back, and has currently brought about a deal to create four direct-to-DVD movies), King of the Hill (1997–)., Family Guy (1999–). (though Family Guy has been cancelled twice by the network, it has been revived due to strong DVD sales and high ratings on Adult Swim), and American Dad (2005–).(which has gained strong ratings and critical acclaim, brought upon by the return of Family Guy). Less successful were The Critic (1994–95), which originally aired on ABC, and The PJ's (2000–02), which was later aired on The WB. FOX also began airing its first game show, Greed hosted by established veteran game show host Chuck Woolery (1999-2000).


Fox arguably hit a few bumps in its programming during 1999 and the early 2000s. Many staple shows of the 1990s had ended or were on the decline. During this time, Fox put much of its efforts into producing "reality" fare with subjects often seen as extravagant, shocking, or distasteful. These included shows such as Who Wants to Marry a Multi-Millionaire?, Temptation Island, Joe Millionaire, and Married by America. During this time, Fox also featured weekly lowbrow shows such as World's Wildest Police Videos and When Animals Attack. In 2000, due to the success of Greed, Fox picked up another game show, It's Your Chance of a Lifetime starring Gordon Elliot for a one week trial. The show failed, and due to this, Fox decided to drop game shows altogether, thus cancelling Greed in July.

After shedding most of these shows, Fox regained a ratings foothold with acclaimed dramas such as 24, The O.C., and House, and comedies such as Arrested Development, The Bernie Mac Show and Malcolm in the Middle. By 2005, Fox's most popular show by far was the talent search American Idol, peaking at up to 30 million viewers on certain episodes.

It was estimated in 2003 that Fox is viewable by 96.18% of all U.S. households, reaching 102,565,710 houses in the United States. Fox has 180 VHF and UHF owned-and-operated or affiliate stations in the U.S. and U.S. possessions. Fox began broadcasting in HDTV in 720p on September 12, 2004 with a series of NFL football games.

Fox hit a milestone in February 2005 by scoring its first-ever sweeps month victory among all viewers. This was largely due to the broadcast of Super Bowl XXXIX, but also on the strength of American Idol, 24, House, and The O.C. By the end of the 2004-2005 television season, Fox ranked #1 among the 18-49 demographic most appealing to advertisers for the first time in the network's history.

Unlike the "Big Three", Fox does not air national news programs. However, Fox does air live coverage of events such as the State of the Union Address and produces national news segments to air on the local Fox affiliate's news programs. Fox News Sunday airs on the local Fox network affiliates. In primetime, FOX first tried their hand at a news show in summer 1998, with a newsmagazine called Fox Files, hosted by Fox News anchors Catherine Crier and Jon Scott, as well as a team of correspondents. It lasted a little over a year before being cancelled. During the sweeps of the 2002-2003 TV season, they tried again at airing a newsmagazine series called The Pulse, hosted by Fox News Channel's Shepard Smith.

However, the network and Fox News is thought by news insiders to be using its new syndicated newsmagazine Geraldo at Large (which airs in prime slots on all of Fox's O&Os) as a test run of rolling out a national newscast. Fox News chairman Roger Ailes is now also chairman of the Fox Television Stations division, and has been pushing for the network's O&O stations to have a more uniform image and presentation in their newscasts.


Despite its popularity, Fox has also come under fire from many quarters, especially from fans of genre television. This displeasure stems from the premature cancellation of some series, such as Firefly, Dark Angel, The Tick, Keen Eddie, Tru Calling, Futurama, Wonderfalls, Undeclared, Reunion, The Critic and Emmy winner Arrested Development. The cancellation of Family Guy was also criticized, and in this case the program was picked up again after strong DVD sales and a sucessful initial run on the cable network Cartoon Network. The cancellation of Firefly also had fan backlash, with many criticizing poor advertisement and the broadcasting of only 11 of the 14 episodes in out of chronological order (the series two-hour $10 million pilot episode was aired last). Despite this, Firefly has been reported to be one of FOX's best selling DVD's ever since its DVD release in 2003, and has spawned a movie sequel by the name of Serenity from Universal Studios. Joss Whedon, the creator of Firefly has gone as far to publicly denounce FOX and says he will never work with them again (he also created, produced, wrote, and directed Buffy the Vampire Slayer and its spin-off Angel). The network's justification for cancelling these programs has generally been poor ratings. Fans of these programs respond by pointing towards critical praise and dedicated core fan followings, and blame the ratings on inconvenient time slots (some shows are never given consistent time slots and the appropriate advertising to cover the moves, which has been used as a continuing joke on some of Fox's more stable programs, most notably The Simpsons), poor advertising or illogical broadcasting (for example, the first episode of Firefly was the last episode aired, and other episodes were aired out of order; furthermore, advertisements for Firefly often included spoilers for the series, scenes from episodes entirely different from the one advertised, music never found in the show, and misrepresentation of the characters' personalities. The advertisements can be found here). Also, Futurama was never given a consistent timeslot, eventually being relegated to 7 PM on Sundays, away from its target demographic and usually pre-empted for the NFL during football season. FOX also has a habit of moving successful shows to the Friday night death slot with little to no warning or advertising, then citing poor ratings and cancelling the show, a recent example being Malcolm in the Middle.

Some people have gone as far as exclaiming that if all of FOX's cancelled television shows were placed on one network, it would be the greatest television network ever.

The Parents Television Council named Fox "the worst network to watch with your children", describing many of the shows as "100% immoral".

Fox Sports

Main article: Fox Sports

Since the network bought the rights to post-season baseball coverage, Fox has received criticism from non-baseball fans for not airing first-run original programming during October (Baseball fans point out that there are plenty of other broadcast and cable networks available on every TV package that do show original scripted programming). For the majority of the years that Fox has aired baseball, the network started the season for The Simpsons and other shows in November. In 2005, Fox started its season in September, took the month of October off to show the Major League Baseball playoffs, and resumed non-baseball programming in November. Both approaches have drawn criticism. Fox Sports has also received criticism from sports fans of bias towards teams in certain conferences especially during the Super Bowl and the World Series, usually the NFC in football (due to the fact that they own the rights to NFC games) and the AL, especially the New York Yankees, in baseball.

Among baseball enthusiasts, Fox's coverage of Major League Baseball is not thought of highly. Most cite "whooshing" sound effects to accompany wipes, Scooter (a talking baseball created with the intent of teaching the younger audience the difference between pitches), and even analyst Tim McCarver as reasons for their disdain (even though Tim McCarver used to be an analyst at CBS and ABC before he worked at Fox).

In the past few years, when Fox aired new episodes of original programing at 7 PM on Sundays during football season, some of the markets, especially on the east coast, are unable to see all or part of the new episode of the scheduled show due to NFL overun. Futurama was especially victim to this network decision. Beginning with the 2005 season, Fox has extended their football postgame show to 8:00 PM (the weeks Fox has a doubleheader) or they air reruns of sitcoms (mostly The Simpsons and King of the Hill).


  1. ? Times given in the Eastern Time Zone.

Children's programming

Main articles: 4Kids TV, Fox Kids

Fox began airing children's programming in 1990 when it launched the Fox Kids Network. Fox's childrens programing featured many cartoons and some live-action series including Bobby's World, The Tick, Eerie, Indiana, the Power Rangers series, and Goosebumps. When The WB added the "Kids' WB" programming block in 1995, Tiny Toon Adventures, Animaniacs and later Batman: The Animated Series, (all of which originated either on Fox Kids or in syndication) moved to Kids' WB with new productions and original shows included.

Fox would abandon Fox Kids after selling the children's division and the former Fox Family Channel (now ABC Family) to The Walt Disney Company, then sell the four hours of Saturday morning time to 4Kids Entertainment. The block would be converted on September 14, 2002 to the FoxBox with all 4Kids programming, then in January 2005, the block's name changed again to 4Kids.TV.

Fox advertises its children's programming in the early evening hours on Sundays (except during NFL games) as opposed to Friday nights as NBC does when it advertises select programs from its Discovery Kids lineup.

Some Fox stations decide to pass along Fox's 4Kids TV block to another station in their market (either an independent station or a UPN affiliate) so they can air general entertainment or local news programming in the Saturday morning slot. WFLD 32 in Chicago, for example, has recently moved the 4KidsTV schedule to WPWR-TV Channel 50, which is a UPN affiliate, while Channel 32 airs news and children's programming in place of the shows.

Fox stations that have dropped Fox's children's program block usually move the block to UPN affiliates because UPN stations usually have freed-up schedules on weekend mornings since UPN's own kids programming lineup dematerialized in 2002. Some WB stations also decide to pass along their Kids' WB block to another station in their market so they can air general entertainment programming on Saturday mornings.

Station standardization

During the early 1990s, Fox began having stations branded as "Fox", then the channel number, with the call signs nearby. By the mid-to-late 1990s, the call signs were minimized to be just barely readable to FCC requirements, and the stations were simply known as "Fox", then channel number. (e.g. Both WNYW in New York and WTTG in Washington, D.C. are referred to as "Fox 5.") This would be the start of the trend for other networks to do such naming schemes, especially at CBS, who uses the CBS Mandate on all of their O&O stations. NBC and ABC also do similar naming schemes, but not to that extreme.

However, while the traditional "Big Three" don't require their affiliates to have such naming schemes (though some affiliates choose to adopt it anyway) and only on their O&O's are required, Fox mandates it on all stations. All Fox affiliates must have a Fox-approved logo, and in some form or another, the station has to be referred to as "Fox", then the channel number or city. Several UHF Fox stations that operate on cable systems using a lower channel number tend to lean toward the practice of referring themselves as Fox then the city, such as for example: WFLD Fox Chicago, WCCB Fox Charlotte, KRXI Fox Reno (despite being a VHF station), WRLH Fox Richmond, KSAS-TV Fox Kansas (Wichita) and KABB Fox San Antonio. Whereas, other Fox stations refer themselves as Fox, then the channel and city together, thus avoiding confusion with the other cities should they use the same Fox channel branding -- "FOX 5" is a prime example: WAGA Fox5 Atlanta, WNYW Fox5 New York, WTTG Fox5 DC, and KVVU Fox5 Las Vegas.

These Fox stations are exceptions from the Fox branding mandate however;

  • WSVN (Channel 7) in Miami does not have any Fox logos at all in its newscasts or graphics, going with a variation of the 'Circle 7' logo, and identifies as WSVN 7 or 7 News.
  • WTVW (also Channel 7) in Evansville rebranded in 2004 to WTVW NewsChannel 7, with no Fox logos at all in its newscasts or graphics. It was later changed back to Fox 7, with the Fox logo back, in 2005.
  • KTVU (Channel 2) in Oakland, which serves San Francisco and the rest of the Bay Area goes by Channel 2 generally, and the station's newscasts are called KTVU Channel 2 News or Mornings on 2, though the station does do some promotion under the Fox 2 name. In addition, the station continues to use its longtime 'Circle 2' logo, with the Fox logo perched in small type beneath the Circle 2's hook the only change to the logo since KTVU became a charter Fox affiliate in 1987.
  • KCPQ (Channel 13) of Seattle is officially known as Q13 Fox, but usually goes by the branding Q13, with the end letter of the station's call sign prominent in the station's logo within a box next to the channel number. The Fox logo is contained in the same size type beneath the main 'Q13' logo.
  • KHON (Channel 2) in Honolulu, Hawaii is currently branded KHON 2, which was rebranded from Fox 2.
  • KFOX (Channel 14) in El Paso, Texas is simply called K-FOX TV, obviously based on the call sign, but it was called K-FOX 14 before rebranding it to drop the channel number mention.

Also to note historically, between 1994 and 1997, two stations which affiliated in the New World deal, Milwaukee's WITI (Channel 6) and WJW-TV (Channel 8) in Cleveland, Ohio advertised Fox separately from the rest of their channel's programming to try to build up the image that Fox was now on stronger stations in both cities, and that both stations were adding more news hours after being freed from their CBS affiliations.

WITI was generally known as Six is News throughout the day, but during Fox prime time and promotions advertised as Fox is Six. WJW went as Ei8ht is News (think of the numeral '8' as a 'g'; this was how it was visualized within the logo) and Fox is Ei8ht. When Fox bought the stations outright in 1997, they both were rebranded normally as Fox 6 and Fox 8, respectively.

Books about Fox

Fox's brief history and rapid rise as a television network has been the subject of two books. The first book, Outfoxed, ISBN 0312039042, was originally published in 1990, and details the network's beginning and little else, as the network was only a couple years old at the time. The second book, Daniel M. Kimmel's The Fourth Network, ISBN 1566635721, was published in 2004, and details the complete history of the network (up to the 2003-04 television season).

See also

External links

I'm not endorsing kids with drugs - I'd rather that they be informed. As to Mister Moore - you can't blame him for seeing the darker side of human nature. Perhaps we can hook up our friend John with Top Shelf as another professional screwed by oddly unprofessional people at the top two comics. - Sparks


  • At 4:27 PM , Anonymous Anonymous said...

    Rupert! Is he the bear?


Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home